Wzmocnienie połysku Mini Cooper S - Perfekcja tkwi w szczegółach

Udostępnij:

Kluczem do każdego udanego zabiegu detailingowego jest odpowiednie przygotowanie. Można użyć najbardziej ekskluzywnego wosku carnauba, aby podkreślić naturalny blask lakieru lub zastosować najtwardsze uszczelniacze ceramiczne, aby chronić znajdujący się pod nim lakier bezbarwny, ale jeśli lakier nie jest nieskazitelny, rezultaty nie będą błyszczeć. Kiedy samochód trafia do UF Detailing Studio, większość czasu poświęcamy na jego przygotowanie: dekontaminację, czyszczenie, polerowanie, uszlachetnianie. Dopiero po dokładnym wykonaniu tych czynności można uznać, że lakier jest gotowy do nałożenia wybranego produktu ostatniego etapu.

Ten Mini Cooper S w kolorze "Pepper White" przybył do Studia Detailingowego UF w Brands Hatch, aby poddać go zabiegowi wzmacniającemu połysk. Miał niecałe trzy lata i mniej niż 9000 mil na zegarze, więc był to wyraźnie ceniony pojazd, używany raczej na okazje niż jako codzienny kierowca. Mimo to, właściciel czuł, że są aspekty wyglądu, które mogłyby skorzystać z profesjonalnego detailingu.

Po pierwsze, samochód został potraktowany środkiem usuwającym opady żelaza. Zanieczyszczenia żelazem pochodzą z klocków hamulcowych; kiedy kierowca naciska na hamulce, klocki są ściskane przez tarczę hamulcową. Powstające tarcie powoduje unoszenie się w powietrzu drobnych cząsteczek rozgrzanego żelaza. Cząsteczki te następnie przyczepiają się do pierwszego podłoża, z którym się zetkną. Mogą to być koła, progi lub karoseria samochodu, na którym się znajdują, a także przejeżdżające samochody. W rezultacie nawet samochody z hamulcami ceramicznymi mogą paść ofiarą zanieczyszczenia żelazem, pochodzącym z układów hamulcowych samochodów znajdujących się w pobliżu. Gdy gorące cząsteczki żelaza znajdą się na podłożu, ciepło pozwala im szybko się związać. Cząsteczki żelaza szybko się utleniają i jeśli zostaną pozostawione, mogą spowodować wżery w powierzchni podłoża. Dlatego należy je regularnie usuwać, zanim dojdzie do trwałych uszkodzeń. Produkty usuwające żelazo są rozpylane na pojazd, a aktywny składnik obkurcza cząsteczki, powodując zerwanie ich więzi z podłożem i umożliwiając ich łatwe spłukanie. Niewdrożenie tej ważnej części procesu odkażania może skutkować nieumyślnym roztarciem ich na samochodzie rękawicą do mycia podczas mycia głównego. Jest to nieskuteczna metoda ich usuwania, która może prowadzić do powstawania niepożądanych wirów na lakierze.

audi

Kolejnym etapem procesu jest odtłuszczanie: na drogach, szczególnie po deszczu, pozostają resztki oleju i oleju napędowego. Te zanieczyszczenia powierzchniowe można usunąć za pomocą preparatu przeznaczonego do usuwania pozostałości. Niektóre ręczne myjnie za "5 funtów" używają silnie skoncentrowanej wersji i zazwyczaj są one żrące! Efektem może być nieestetyczny wygląd "rybiej łuski" na chromowanych elementach wykończeniowych. Wersje nieżrące są preferowane przez profesjonalnych detailerów, ponieważ są wystarczająco silne, aby rozbić tłustą warstwę ruchu drogowego, a jednocześnie są wystarczająco bezpieczne, aby używać ich na jasnych elementach.

W tym przypadku opony i listwy ozdobne w Cooperze S wymagały dodatkowej aplikacji odtłuszczacza, ponieważ wcześniej użyto grubego dressingu nabłyszczającego. Środki nabłyszczające zawierają silikon, który w efekcie końcowym powoduje brązowienie opon, dlatego konieczne było usunięcie wszystkich śladów, przywracając oponom i listwom ich naturalny wygląd.

Następnie zastosowano środek do usuwania kleju, aby rozpuścić wszelkie soki z drzew, smołę i ślady po robakach, które przywarły do powierzchni samochodu. Zazwyczaj tego typu zabrudzenia można usunąć za pomocą rękawicy do mycia, ale wymagany nacisk może spowodować dalsze niepożądane zawirowania. Spryskanie lakieru środkiem do usuwania kleju w celu rozpuszczenia zanieczyszczeń jest znacznie bezpieczniejsze, ponieważ pozwala na ich bezpieczne spłukanie przed myciem.

Aby zapewnić usunięcie wszystkich pozostałych większych cząstek brudu i żwiru przed rozpoczęciem mycia głównego, zastosowano pianę Ultimate Snow Foam za pomocą lancy pianowej podłączonej do myjki ciśnieniowej Kranzle K 1152. Dzięki takiemu połączeniu powstaje gęsta piana, która przylega nawet do pionowych powierzchni pojazdu, unosząc zanieczyszczenia i zamykając je w pianie. Następnie można ją zmyć strumieniem wody.

W tym momencie Mini przeszło pięć etapów mycia wstępnego, z których wszystkie odbywały się metodami bezkontaktowymi, aby jak najlepiej chronić lakier. Teraz ponownie zastosowano piankę Snow Foam, która tym razem posłużyła jako smar do padów do glinkowania. Te profesjonalne pady działają w taki sam sposób, jak tradycyjne glinki, ścinając wszelkie pozostałe, związane zanieczyszczenia, aby zapewnić jedwabiście gładkie wykończenie lakieru.

Następnie samochód został spłukany, po czym zastosowano metodę dwóch wiader, aby dokładnie umyć samochód. W metodzie dwóch wiader używa się wiadra z wodą mydlaną do mycia i wiadra z czystą wodą do spłukiwania, przy czym oba wiadra zawierają Grit Guards. Rękawica do mycia jest zanurzana w wodzie do mycia, kładziona na samochód, a następnie myty jest jeden odcinek. Następnie rękawica jest płukana w czystej wodzie do płukania i pocierana o osłonę przeciwpyłową, uwalniając brud zebrany z samochodu, który następnie osiada na dnie wiadra, pod osłoną. Czysta rękawica jest następnie ponownie napełniana wodą z mydłem i proces ten jest kontynuowany do momentu, aż samochód będzie czysty. Proces ten minimalizuje zanieczyszczenie krzyżowe i pomaga utrzymać lakier w bezpiecznym stanie.

Po spłukaniu piany, podłączono do węża filtr Aqua Gleam De-ionising Water Filter i samochód został poddany ostatniemu płukaniu czystą wodą, aby uniknąć plam z wody. Główna część karoserii została osuszona przy użyciu ultra miękkich ręczników z mikrofibry, a dmuchawa powietrza usunęła wszystkie ślady wody z zakamarków.

Inspekcja białego lakieru w świetle o wysokiej intensywności ujawniła kilka śladów po wcześniejszym myciu, jednak czarny dach oraz słupki A i C pokryte były poważniejszymi uszkodzeniami, które wymagałyby polerowania maszynowego.

Czarny lakier jest zawsze bardziej miękki niż jakikolwiek inny kolor i dlatego jest bardziej podatny na wiry po myciu. Dach jest metalowy, słupki są plastikowe, więc korekta ich wyglądu wymaga innego podejścia. Metal jest łatwiejszy do skorygowania, ale miękki charakter lakieru sprawia, że jest trudniejszy do dopracowania. Plastik z kolei nie zatrzymuje ciepła w ten sam sposób. Tak więc korekta trwa dłużej, ale udoskonalanie jest łatwiejsze, ponieważ jest mniej podatne na mikrozarysowania. - Derek Ginger, Master Detailer, UF Detailing Studio.

Do korekty defektów lakieru użyto polerki orbitalnej RUPES LHR12E Duetto z kombinacją Menzerna Heavy Cut Compound 400 na piankowym padzie polerskim Kamikaze Collection Banzai Dynamics. Do polerowania konturowych części modelu Cooper S użyto polerki RUPES LHR75E Mini z mniejszym rzutem 7,5 mm.

Proces uszlachetniania lakieru został zakończony przy użyciu maszynowej polerki rotacyjnej FLEX PE14-2 z użyciem 3M PERFECT-IT III Black Polishing Pad oraz Menzerna Super Finish Plus 3800.

Po usunięciu defektów i uszlachetnieniu lakieru, został on przygotowany do nałożenia warstwy uszczelniacza. W tym przypadku właściciel zażyczył sobie zastosowania Gtechniq Crystal Serum. Najpierw lakier został oczyszczony za pomocą Gtechniq Panel Wipe, usuwając pozostałości po polerowaniu maszynowym. Następnie ręcznie nałożono Crystal Serum. Bazując na nanotechnologii, Crystal Serum jest ceramicznym uszczelniaczem, który zapewnia zwiększoną ochronę przed wypolerowaniami po myciu, zanieczyszczeniami przemysłowymi i środowiskowymi, takimi jak kwaśne deszcze i ptasie wapno, a także jest praktycznie odporny na skrajne wartości pH. Hydrofobowy i oleofobowy, odpycha brud, wodę, oleje i zapobiega przyleganiu zanieczyszczeń do powierzchni, dzięki czemu pojazd dłużej zachowuje czystość. Crystal Serum tworzy silne wiązania chemiczne z lakierem, dzięki czemu nie ulega zmyciu.

Aby zapewnić maksymalną wydajność i trwałość, Crystal Serum musi być nakładane w ściśle kontrolowanych warunkach środowiskowych i dlatego jest dostępne wyłącznie jako usługa w autoryzowanych studiach detailingowych Gtechniq. Raz nałożony uszczelniacz jest objęty siedmioletnią gwarancją producenta.

Aby wzmocnić element hydrofobowy i zapewnić dodatkową warstwę ochronną, właściciel zlecił nałożenie warstwy wosku Auto Finesse Essence Carnauba Wax. Essence, opracowany w celu wydobycia połysku z białych i jasnych lakierów, zawiera około 40% objętości wysokiej jakości wosku carnauba, który nadaje wykończeniu bajeczny połysk typu "wet look".

Stosowanie naturalnego wosku carnauba na wierzchu nano-ceramicznego uszczelniacza może być uważane za niezwykłe w dzisiejszych czasach, ale ma to sens. Carnauba jest naturalnie hydrofobowa, więc efekt spływania wody jest niesamowity. Głębia połysku jest niesamowita, a przyzwoity wosk carnauba będzie trwał kilka miesięcy. Właściciel może go również łatwo nałożyć ponownie, co pozwala zachować integralność uszczelniacza przez jak najdłuższy czas. - Derek Ginger, Master Detailer, UF Detailing Studio.

Rezultaty mówią same za siebie!

Redakcja "Polskie Szkoły Jazdy".

- polskieszkolyjazdy.pl