Gdy zastanawiamy się nad tym, jak przeciwdziałać osadzaniu się pary na szybach, zwykle nie mamy powodów do narzekania, w sprzedaży dostępnych jest bowiem wiele preparatów, które z powodzeniem sprawdzają się choćby w łazience.

Okazuje się jednak, że nie muszą być one aż tak skuteczne, jak mogłoby się to nam wydawać, nie powinno być więc dla nas zaskoczeniem to, że znacznie częściej zaleca się nam skorzystanie z rozwiązania, które jest przeznaczone przede wszystkim do użytku wewnątrz samochodu. Możemy mieć wtedy pewność, że nawet, jeśli część preparatu trafi na tapicerkę, nie pojawi się na niej plama, a samo rozprowadzanie go będzie znacznie łatwiejsze niż miałoby to miejsce w innych okolicznościach. Aplikacja z całą pewnością nie należy do trudnych, choć zaleca się, aby umycie szyb od środka było wykonywane z dużą dokładnością i najlepiej nie raz, ale dwukrotnie. Oczywiście, nic nie stoi na przeszkodzie temu, aby sięgnąć po standardowy płyn przeznaczony do mycia okien. Już po dokładnym osuszeniu powierzchni należy dokładnie zaaplikować preparat, który, w zależności od rodzaju, może mieć zarówno postać sprayu, jak i aerozolu.

Do polerowania warto wykorzystać ściereczkę wykonaną z mikrofibry, pozwala ona bowiem na wyeliminowanie wszystkich smug. Jedna z szyb może zresztą pozostać nieumyta, pozwoli to bowiem na osiadanie na niej pary. W innym przypadku para zacznie wnikać tak w tapicerkę, jak i w elementy materiałowe, a to może przyczynić się do pojawienia się w samochodzie nieprzyjemnego zapachu. Jeśli mamy wrażenie, że problem wilgoci w samochodzie jest poważny, dobrze też zastanowić się nad inwestycją w jej pochłaniacz. Gdy zbliża się zima, możemy już wcześniej zaopatrzyć się w odpowiedni ekwipunek tak, aby nie zaskoczyła nas ona niczym drogowców. Najważniejsze akcesoria nie zmieniają się zresztą od lat, stanowią je bowiem skrobaczka oraz specjalna szczotka przeznaczona do odśnieżania. Jeśli decydujemy się na zakup skrobaczki wykonanej z plastiku, powinniśmy zwrócić szczególną uwagę na jej jakość, gdy bowiem jest ona chropowata i postrzępiona, nie będziemy zbyt długo zadowoleni z jej pracy. Innym ważnym elementem, o którym nie wolno zapominać, jest płyn przeznaczony do spryskiwaczy. Wymiana płynu letniego na zimowy jest czynnością, z którą nie powinniśmy zwlekać.

Redakcja "Polskie Szkoły Jazdy".

- polskieszkolyjazdy.pl