Znany poza Japonią jako 110S, był to również pierwszy samochód sportowy Mazdy, który dostarczył DNA, które stało się podstawą legendarnych modeli, takich jak Mazda RX-7 i Mazda MX-5.
Mimo że wyprodukowano tylko 1176 egzemplarzy, model Cosmo Sport miał dla Mazdy monumentalne znaczenie, ponieważ zapoczątkował przemianę z producenta głównie ciężarówek i małych samochodów w ekscytującą, wyjątkową markę, charakteryzującą się przełamującym konwencje podejściem do inżynierii i wzornictwa.
Inżynierowie Mazdy pokonali wiele przeszkód na drodze do komercyjnego wykorzystania silnika rotacyjnego, testując prototypy Cosmo Sport na dystansie setek tysięcy kilometrów przed wprowadzeniem na rynek.
Chociaż dziesiątki firm, w tym większość głównych producentów samochodów, podpisało umowy licencyjne z NSU na rozwój nowej technologii rotacyjnej niemieckiego producenta samochodów i motocykli, tylko Mazda odniosła sukces.
Po wykorzystaniu potencjału silnika rotacyjnego do zapewnienia osiągów porównywalnych z dużo większymi i cięższymi silnikami tłokowymi, Mazda wyprodukowała prawie dwa miliony pojazdów z napędem rotacyjnym, odnosząc również znaczące sukcesy w wyścigach.
Na przykład model RX-7 zdominował swoją klasę w zawodach IMSA (International Motor Sport Association) w latach 80.
Jednak największy pojedynczy triumf Mazdy na torze miał miejsce w 1991 r., kiedy to Mazda 787B napędzana 2,6-litrowym silnikiem czterowirnikowym o mocy 710 KM wygrała 24-godzinny wyścig Le Mans. Był to jedyny silnik bez układu amortyzacji, który kiedykolwiek wygrał ten znakomity wyścig wytrzymałościowy, a także pierwsze zwycięstwo marki azjatyckiej.