Król sportów klubowych - Porsche 911 991 GT3 otrzymuje nową ochronę samochodu

Udostępnij:

Porsche 911 991 GT3 to po prostu samochód, któremu opadają szczęki. Od momentu pojawienia się na horyzoncie 991 GT3 przykuwa uwagę i nie chodzi tu tylko o hałas na końcu. Cały wygląd jest zniewalający!

porsche

Najnowsza generacja GT3 przeszła metamorfozę - nowy, głęboki przedni zderzak z dużymi wlotami powietrza, kolejny kanał powietrzny tuż pod maską, małe progi pod drzwiami nadają mu wygląd, który przylega do drogi i naśladuje jego osiągi. Silnik umieszczony z tyłu jest dobrze obsługiwany przez wlot powietrza i pionowe kanały powietrzne w całkowicie nowym tylnym zderzaku. Oczywiście nie sposób nie wspomnieć o dużym skrzydle unoszącym się nad tylną częścią nadwozia. Z aluminiowymi drzwiami, dachem, skrzydłami i pokrywą silnika można by się spodziewać, że będzie lżejszy od swojego poprzednika, ale przy 118 mm długości i 44 mm szerokości najnowsza generacja jest w rzeczywistości o 35 kg cięższa.

Wnętrze również przeszło metamorfozę, a deska rozdzielcza, konsola środkowa i listwy wykończeniowe mają charakter samochodu wykonawczego. Aluminiowe pedały i licznik obrotów, który osiąga maksimum przy 9000 obr/min dopełniają obrazu. No i oczywiście "głośny przycisk", który po włączeniu wzmacnia sportowy bulgot i przyspiesza puls!

Gdyby tego było mało, jazda nim jest równie ekscytująca, jak marzenia, a do tego pozwala odkryć wszystko, co Porsche ma do zaoferowania. Oprócz mocy, której jest tu pod dostatkiem, przedni układ elektromechaniczny działa w tandemie z elektromechanicznym układem tylnych kół. Przy niskich prędkościach tylne koła pracują w przeciwnym kierunku niż przednie, co zapewnia lepszą zwrotność przy niskich prędkościach. Gdy wyjedziemy poza miejskie ograniczenia drogowe i otworzymy silnik, oba systemy działają równolegle, zapewniając lepszą stabilność wzdłużną. Ryk, skręt, zakręt, przyczepność, a kiedy trzeba, zatrzymuje się. Nowy GT3 jest po prostu rewelacyjny.

Właściciel tego GT3 czekał na swój samochód osiemnaście długich miesięcy. Musiał mieć naprawdę dużo siły, aby przyprowadzić go prosto do Ultimate Detailing Studio na zabieg New Car Protection Treatment. Zwyciężył jednak zdrowy rozsądek i samochód dotarł do studia z przebiegiem niewiele większym od przebiegu dostawy. Jak można się było spodziewać o tej porze roku, padał deszcz, więc GT3 był dość brudny. Ze względu na biały kolor, każda kropla brudu była bardzo widoczna, a ponieważ lakier był jeszcze niezabezpieczony, brud przylegał do powierzchni.

Najpierw karoseria i koła GT3 zostały zabezpieczone preparatem GYEON Q2M Iron, aby usunąć wszelkie zanieczyszczenia żelazem - dość często spotykane na nowych samochodach, ponieważ podczas transportu od producenta do dealera są one przechowywane w pobliżu bocznic kolejowych.

Następnie samochód został potraktowany środkiem GYEON Q2M Tar, aby usunąć pozostałości wosku transportowego i klejów ochronnych. Następnie GT3 został wstępnie oczyszczony przy użyciu Ultimate Snow Foam w celu usunięcia większych cząstek brudu.

Pianę spłukano przy użyciu myjki ciśnieniowej, usuwając zanieczyszczenia z powierzchni lakieru.

Następnie GT3 został dokładnie umyty przy użyciu metody dwóch wiader, mitynki Q2M i szamponu GYEON Q2M Bathe.

Następnie GT3 został wypolerowany ręcznie przy użyciu PolishAngel Escalate. Ten krok nadaje lakierowi dodatkowy połysk i usuwa wszelkie bardzo drobne zawirowania. Następnie lakier i felgi zostały oczyszczone przy użyciu GYEON Q2M Prep, który usuwa silikony, resztki politury i oleje, pozostawiając powierzchnię czystą i sprzyjając tworzeniu się wiązań uszczelniających. Podczas gdy GYEON oferuje inne uszczelniacze, system Q2 MOHS+ wymaga profesjonalnej aplikacji, ponieważ temperatura i wilgotność muszą być kontrolowane, aby uszczelniacz osiągnął maksymalny potencjał. W związku z tym Q2 MOHS+ firmy GYEON jest dostępny wyłącznie jako usługa u certyfikowanych detailerów i jest objęty 2-letnią gwarancją producenta.

GYEON Q2 MOHS dodaje twardości do lakieru bezbarwnego, więc samochody zabezpieczone Q2 MOHS otrzymują dodatkową ochronę przed swirl, ostrymi chemikaliami z myjni oraz odpadami przemysłowymi i środowiskowymi. Powłoka dodaje również intensywności kolorowi lakieru i zwiększa jego połysk. - Derek Ginger, Master Detailer, UDS.

Nałożono pierwszą warstwę Q2 MOHS i pozostawiono na godzinę do utwardzenia, po czym nałożono drugą warstwę. Następnie GT3 pozostawiono na cztery godziny. Następnie nałożono powłokę Q2 Phobic, dodając kolejny poziom twardości, ale także zwiększając zdolności hydrofobowe uszczelniacza.

Następnie GT3 pozostawiono na noc, pozwalając warstwom związać się i stwardnieć. Na koniec nałożono warstwę Q2M Cure, aby chronić górną warstwę podczas pełnego utwardzania. Następnie felgi zostały uszczelnione przy użyciu GYEON Q2 Rim.

Koła to prawdziwe wyzwanie, szczególnie w miesiącach zimowych. Grudki drogowe, sól, brud i żwir, olej napędowy i olej, nie wspominając o pyle hamulcowym, wszystko to gromadzi się i potencjalnie uszkadza felgę. Q2 Rim jest hydrofobowy i oleofobowy, więc brudna woda i oleje będą odpychane od powierzchni, dzięki czemu koła łatwiejsze do utrzymania w czystości. Jest również odporny na ciepło, więc nie będzie się palić, gdy samochód jest prowadzony ciężko lub na długich dystansach. - Derek Ginger, Master Detailer, UDS

Opony zostały zabezpieczone przy użyciu GYEON Q2 Tire, aby nadać im naturalny, satynowy połysk. Zewnętrzne szyby zostały uszczelnione przy użyciu Q2 View, hydrofobowego uszczelniacza do szyb samochodowych, który zachęca deszcz do tworzenia kulek i spływania z nich podczas jazdy. Hydrofobowy charakter uszczelniacza sprawia, że śnieg i lód nie przywierają tak łatwo do szyby, minimalizując potrzebę odladzania w zimne poranki. W chłodniejszych miesiącach szyby samochodowe mają tendencję do zaparowywania, więc w ostatnim etapie szyby wewnętrzne zostały zabezpieczone środkiem Q2 AntiFog.

Brytyjska pogoda pozostała wierna zimowej formie, ale połysk nadany przez system GYEON Q2 MOHS + oznaczał, że GT3 nadal wyglądał olśniewająco, nawet we wnętrzu. W rzeczywistości sprawił, że wyglądał jeszcze bardziej groźnie!

Klient przyjechał odebrać swój samochód w kolejne typowo deszczowe, wietrzne popołudnie. Jego zadowolenie i podekscytowanie znalazło odzwierciedlenie w błyszczącym wykończeniu lakieru GT3, a sądząc po dźwięku, jaki wydawał, gdy odjeżdżał, "przycisk hałasu" został zdecydowanie aktywowany!

Redakcja "Polskie Szkoły Jazdy".

- polskieszkolyjazdy.pl