Audi RS4 Avant - Romans odrestaurowany za pomocą 1K-Nano

Udostępnij:

Audi RS4 Avant sprawiło, że samochody kombi stały się sexy! Jest to idealne połączenie praktycznego samochodu rodzinnego z inspirującymi osiągami; nic dziwnego, że RS4 Avant był samochodem wybieranym przez wielu dorosłych chcących zaspokoić swoje wewnętrzne Id w drodze po dzieci ze szkoły!

audi

I tak też było w przypadku tego szczególnego RS4 Avant, będącego własnością tego samego pana od nowości. Przywiózł go do UF Detailing Studio z zamiarem całkowitej renowacji lakieru, aby, jak to ujął, "zakochać się w nim na nowo".

Już pobieżne oględziny ujawniły kilka wgnieceń karoserii po bliższej stronie, a także na masce. Dodatkowo przód samochodu miał kilka oczywistych odprysków kamieni, wyraźnie widocznych na tle czarnego lakieru Phantom Black. Nawet przed umyciem samochodu swirls i zarysowania były widoczne, więc RS4 Avant został zarezerwowany na korektę lakieru uzupełnioną o ChipEx Paint Chip Repair Treatment i aby zakończyć metamorfozę specjalista Paintless Dent Repair (PDR) został zorganizowany, aby zająć się wgnieceniami podczas gdy samochód był w studio.

Początkowo RS4 Avant został poddany działaniu Koch-Chemie Reactive Wheel Cleaner, specjalistycznego środka czyszczącego, który zmienia kolor w kontakcie z zanieczyszczeniami żelaznymi. Reactive Wheel Cleaner może być również stosowany na karoserii, więc cały samochód został poddany zabiegowi, aby upewnić się, że wszelkie cząsteczki żelaza (rozdrobnione z gorących klocków hamulcowych) zostały usunięte. Produkt obkurcza cząsteczki, przerywając ich połączenie z podłożem i umożliwiając ich spłukanie.

W celu rozpuszczenia lepkich zanieczyszczeń, takich jak soki z drzew i pluskwy, na karoserię i szyby naniesiono preparat Koch-Chemie Insect & Dirt Remover.

Następnie karoseria została odtłuszczona przy użyciu uniwersalnego środka czyszczącego Koch-Chemie Green Star w celu usunięcia olejów powierzchniowych i brudu drogowego. Mocniejsze stężenie środka Green Star zostało użyte do usunięcia nagromadzonego brudu w bagażniku, masce i na zamkach drzwi, szczególnie w okolicach zatrzasków. Wnęka silnika została również dokładnie odtłuszczona w celu usunięcia brudu, który nagromadził się przez lata jazdy w różnych warunkach pogodowych!

Następnie RS4 Avant został wstępnie umyty przy użyciu Ultimate Snow Foam, wysoko pieniącego, bezdotykowego środka czyszczącego, który usuwa większe cząsteczki brudu i żwiru z powierzchni karoserii. Cząstki te zostają zamknięte w pianie i mogą być następnie spłukane bez kontaktu z lakierem za pomocą rękawicy do mycia. Pozwala to uniknąć zarysowań podczas mycia.

Po spłukaniu, druga warstwa Ultimate Snow Foam została użyta jako środek smarny do glinkowania lakieru za pomocą maty do glinkowania. Ta specjalistyczna mata w bezpieczny sposób usuwa z powierzchni lakieru wszelkie pozostałe uporczywe zanieczyszczenia, takie jak soki z drzew i smoła, pozostawiając go gładkim jak szkło w dotyku.

Audi RS4 Avant zostało następnie spłukane przed myciem metodą dwóch wiader, przy użyciu dwustronnej rękawicy Ulti-Mitt z merynosów oraz szamponu Koch-Chemie Nano Magic Shampoo. Do mycia felg użyto oddzielnego wiadra UF Wheel Bucket, aby zapobiec potencjalnemu przeniesieniu żwiru na karoserię.

Aby uniknąć powstawania plam wodnych na czystym lakierze, do węża podłączono filtr wody dejonizującej Aqua Gleam, dzięki czemu samochód został ostatecznie spłukany czystą wodą. Następnie samochód został osuszony przy użyciu ręczników osuszających UF Ultra-Soft Microfibre i przeniesiony do studia, gdzie został podniesiony na rampie hydraulicznej w celu dokładnej inspekcji przy intensywnym oświetleniu.

W świetle reflektorów łatwo było dostrzec zakres zawirowań i zarysowań. Chociaż lakier Audi jest dość odporny na zarysowania, ten RS4 Avant jest modelem z 2007 roku, a więc był wielokrotnie myty, co zwykle powoduje powstawanie rys i swirli. Do usunięcia uszkodzeń i utlenienia potrzebowałem dość mocnej kombinacji padów i mieszanek, aby naprawdę przywrócić lakier do życia. Produkty Koch-Chemie zostały zaprojektowane z myślą o niemieckich lakierach, więc ich wybór był oczywisty. - Derek Ginger, Master Detailer, UF Detailing Studio

Przy użyciu RUPES BigFoot LHR15ES uszkodzenie lakieru Audi RS4 zostało skorygowane przy użyciu kombinacji Koch-Chemie Heavy Cut H8.02 i RUPES Blue Coarse Cutting Microfibre Polishing Pad.

Po zakończeniu wstępnej korekty przybył specjalista PDR, który zajął się wgnieceniami na masce i po bokach pojazdu.

Po usunięciu wgnieceń lakier został oczyszczony przy użyciu polerki rotacyjnej FLEX PE14-2-150, czarnego pada polerskiego 3M i Koch-Chemie M2.01 Hochglanz-Anti-Hologramm, wybranego ze względu na zmniejszające się ścierniwo, które pozostawia wysoki połysk lakieru.

W celu usunięcia obtarć na przedniej części Audi RS4 zastosowano ChipEx Paint Chip Repair System. ChipEx wykorzystuje kod lakieru producenta, aby dokładnie dopasować kolor lakieru. Odpryski kamieni pozostawiają nieestetyczne wyżłobienia na powierzchni. System ChipEx odbudowuje świeżą warstwę lakieru, aby drastycznie zmniejszyć widoczność odprysków.

Po oczyszczeniu powierzchni za pomocą ściereczki do paneli, dopasowana kolorystycznie farba jest nakładana na odprysk w postaci "kleksa" za pomocą specjalnego aplikatora. Jest on następnie nakrapiany opuszkiem palca, aby spłaszczyć powierzchnię i pozostawiony do utwardzenia na około dziesięć minut. Roztwór mieszający jest nakładany na podkładkę aplikatora ChipEx i obszar jest wycierany, aby usunąć wszelkie niepożądane pozostałości farby. Wreszcie ChipEx polski jest stosowany do leczonego obszaru dozwolone do zamglenia na krótką chwilę i wreszcie polerowane off do wysokiego połysku.

Aby zabezpieczyć błyszczące wykończenie karoserii, zastosowano uszczelniacz Koch-Chemie 1K-Nano. W przeciwieństwie do tradycyjnych nano-uszczelniaczy, 1K-Nano nakłada się za pomocą polerki maszynowej, co pozwala na bardziej równomierne nakładanie, a w rezultacie daje oszałamiająco gładkie i błyszczące wykończenie.

1K-Nano naprawdę pozostawia na lakierze śliskość, którą trudno pobić. Cały samochód wyglądał tak, jakby był zanurzony w czarnej cieczy. Woda po prostu spływa z powierzchni, dzięki czemu dłużej pozostaje ona czysta. Zapobiega również przyleganiu brudu do powierzchni, dzięki czemu samochód jest łatwiejszy w czyszczeniu podczas cotygodniowego mycia - a to jest o wiele bezpieczniejsze dla lakieru! - Derek Ginger, Master Detailer, UF Detailing Studio

Szyby zostały oczyszczone przy użyciu Koch-Chemie Speed Glass Cleaner, a następnie zabezpieczone środkiem Gtechniq G1 ClearVision Smart Glass. Uszczelniacz ten tworzy hydrofobową barierę, która zachęca wodę deszczową do gromadzenia się w kontakcie z nią, umożliwiając jej łatwe odprowadzanie nawet podczas jazdy z mniejszą prędkością. Dzięki temu jazda jest łatwiejsza i mniej męcząca podczas złych warunków pogodowych.

Felgi zostały uszczelnione przy użyciu Gtechniq C5 Alloy Wheel Armour, hydrofobowego środka uszczelniającego na bazie nanotechnologii, odpornego na wysokie temperatury. Brud, woda i oleje są odpychane, a cząsteczki pyłu hamulcowego nie przylegają do powierzchni. Cotygodniowe mycie kół jest łatwiejsze i wymaga jedynie łagodnego środka czyszczącego do usuwania zanieczyszczeń, zamiast ostrych chemicznych środków czyszczących, które niszczą uszczelniacze i lakiery.

Redakcja "Polskie Szkoły Jazdy".

- polskieszkolyjazdy.pl