Niepozorny emblemat RS z przodu i z tyłu każdego Audi oznacza trzy rzeczy: Moc, Prędkość, Prowadzenie. Tak, od lat Audi produkuje swoje samochody w wersji RS z dużą mocą i choć te dwie litery mogą nic nie znaczyć dla przeciętnego użytkownika samochodu, miłośnicy benzyny znają ich przerażającą reputację. Dodaj coś jeszcze do powyższej listy; Szacunek.
Audi RS3 Sportback nie jest inny. Pięciocylindrowy, turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 2,5 litra osiąga moc 335 koni mechanicznych i moment obrotowy 332 funtów, co przekłada się na czas od 0 do 62 mil na godzinę wynoszący zaledwie 4,6 sekundy. Oznacza to, że zje Porsche Cayman S na śniadanie, a następnie osiągnie prędkość maksymalną 155 mil na godzinę. Naprawdę, to jest raczej bestia.
Ten konkretny egzemplarz RS3 Sportback został zgłoszony do Ultimate Finish w celu uzyskania połysku, ale było coś jeszcze, co wymagało naszej uwagi, i to w trybie pilnym. Na wszystkich zewnętrznych powierzchniach samochodu osadziły się małe cząsteczki cementu - tak, parkowanie w pobliżu czynnego placu budowy ma swoje wady! Paskudne rzeczy, ale mamy produkty i know-how, aby bezpiecznie i skutecznie usunąć niechciane zanieczyszczenia.
Po pierwsze, felgi zostały potraktowane Bilt-Hamber Korrosol Fallout Remover, aby usunąć jak najwięcej zakorzenionego pyłu hamulcowego i cząsteczek cementu, jak to tylko możliwe. Następnie użyto Valet Pro Bilberry Wheel Cleaner do ostatecznego oczyszczenia felg.
RS3 Sportback został następnie dwukrotnie wstępnie umyty przy użyciu Ultimate Snow Foam, po raz pierwszy w celu zmiękczenia brudu i pyłu cementowego, a po raz drugi, aby umożliwić wsiąknięcie środka we wszelkie szczeliny i linie zamknięć, co ułatwi jego usunięcie.
Po wykonaniu tych czynności i usunięciu jak największej ilości zanieczyszczeń przystąpiono do mycia. Używamy Ultimate Finish Two Bucket Set wraz z Grit Guards, aby uniknąć dodatkowych wirów na lakierze podczas procesu mycia. Jako szampon samochodowy wybraliśmy Valet Pro Concentrated Shampoo, który nie zawiera zbędnego wosku ani żadnych innych środków zwiększających połysk.
Bilt-Hamber Surfex HD - produkt bez rozpuszczalnika - został użyty do odtłuszczenia drzwi, pod maską i wokół krawędzi bagażnika, gdzie szybko gromadzi się brud. Następnie RS3 Sportback został spłukany wodą przepuszczoną przez filtr Aqua Gleam De-Ionising Water Filter, który odfiltrowuje minerały powodujące powstawanie smug wodnych, pozostawiając wykończenie bez smug. Pozostała woda została dokładnie wchłonięta przez superchłonny ręcznik Gtechniq Zero Scratch Microfibre Drying Towel.
Lakier RS3 Sportback pozostał szorstki od czasu, gdy cząsteczki betonu pozostały na powierzchni przed wizytą w naszym Brands Hatch Studio, więc aby to odwrócić, użyliśmy glinki Bilt-Hamber Auto Clay Original, aby stworzyć gładkie wykończenie w gotowości do dalszej korekty.
Oczywiście prawie niemożliwe jest uzyskanie pożądanego wykończenia ręcznie, a lakier wymagał również polerowania maszynowego. Na tym etapie użyliśmy polerki obrotowej FLEX PE14-2 150 oraz SCHOLL Concepts S40 Anti Swirl-Compound Black na SCHOLL Concepts Black Waffle Pad - o miękkiej konsystencji, aby S40 został wprowadzony delikatnie, ale pozostawiając wysoki połysk lakieru.
Audi RS3 znów wyglądało jak najlepiej, ale pozostało jeszcze kilka drobiazgów do wykończenia. Zastosowano Nanolex PREMIUM Glass Polish, aby upewnić się, że szyby są wypolerowane i gładkie, gotowe do nałożenia uszczelniacza. Na przedniej szybie zastosowaliśmy Gtechniq G1 ClearVision Smart Glass, którego trwałość wynosi aż 2 lata, a na bocznych i tylnej szybie - Nanolex URBAN Glass Sealant. Dzięki temu kierowca i pasażerowie będą mieli optymalną widoczność przez szyby nawet w czasie największego deszczu, a w zimie lód i śnieg będą o wiele łatwiejsze do usunięcia.
Ostateczne wykończenie zostało nałożone ręcznie na lakier, koła, listwy i soczewki świateł przy użyciu Gtechniq EXO (v2). Ten oparty na nano-technologii uszczelniacz jest mieszanką składników organicznych i nieorganicznych, których połączenie powoduje silną absorpcję promieniowania UV i jest wyjątkowo hydrofobowy (odporny na wodę) i oleofobowy (odporny na olej). Nadaje również głębię połysku, który normalnie jest bardzo trudny do osiągnięcia na białym lakierze.