Sporting Bears to organizacja charytatywna dobrze znana UF, której dyrektorzy brali udział w wielu imprezach na przestrzeni lat. Ten fantastyczny klub składa się z entuzjastów samochodów wyczynowych i klasycznych, którzy bywają na takich pokazach jak CarFest North i CarFest South, Super Car Siege w Leeds Castle, Kent oraz Wings & Wheels w Duxford, gdzie oferują przejażdżki pasażerskie swoimi egzotycznymi pojazdami. Wszystkie koszty administracyjne i eksploatacyjne pokrywane są przez członków klubu, tak więc 100% opłat pasażera przeznaczane jest na cele charytatywne. W przeszłości Sporting Bears wspierał organizacje walczące o poprawę życia dzieci żyjących z różnego rodzaju wyzwaniami, od raka, autyzmu i cukrzycy, po radzenie sobie ze skutkami wykorzystywania, opadem promieniowania po katastrofie w Czarnobylu i stresem związanym z byciem młodym opiekunem. W większości przypadków Sporting Bears wspiera organizacje charytatywne, które wiedzą, że wpływ ich wkładu może być najbardziej odczuwalny.
Właściciel, zaniepokojony poważnymi skazami na lakierze swojej Evory, skontaktował się z Ultimate Detailing Studio, aby zapytać o usługi detailingowe. Zależało mu na tym, aby jak najszybciej zająć się lakierem, a po kilku pytaniach zdradził, że chciałby, aby samochód wyglądał jak najlepiej na następną imprezę z cyklu Sporting Bears, Classic Restoration Show, która odbędzie się 28 marca w Birmingham NEC.
Im lepiej samochód wygląda, tym więcej osób chce się nim przejechać. Jest to dość rzadki samochód, w Wielkiej Brytanii jest ich tylko około 450, więc przyciąga sporo uwagi, szczególnie w kolorze Canyon Red. Chcę tylko, aby lakier wyróżniał się tak samo jak samochód - z właściwych powodów! - Tom, członek klubu Sporting Bears
To miało sens dla UF, który zaoferował swój wkład w postaci bezpłatnego detailingu Evory i natychmiast zorganizował przejazd tego rzadkiego i przyciągającego wzrok pojazdu do studia w celu wykonania obróbki wzmacniającej połysk.
Samochód jest użytkowany codziennie, co od razu było widać po ilości opiłków, które zebrały się na kołach i karoserii. Kiedy klient nabył Evorę, dealer przygotował samochód przy użyciu polerki maszynowej, ponieważ na całym lakierze były ślady szlifowania DA - bardzo widoczne i całkowicie zniekształcające ogólny wygląd. Pierwszym krokiem było dokładne odkażenie i oczyszczenie samochodu, abyśmy mogli naprawdę zobaczyć, z czym mamy do czynienia. - Derek Ginger, Master Detailer, UDS
Początkowo Evora została potraktowana środkiem GYEON Q2M Iron. Formuła o neutralnym pH jest bezpieczna do stosowania na wszystkich powierzchniach: lakierze, felgach, a nawet szkle. Preparat zmienia kolor w kontakcie z cząsteczkami żelaza, które zwykle są wynikiem rozdrabniania klocków hamulcowych pod ciśnieniem.
Zostało to spłukane przed nałożeniem na cały samochód preparatu GYEON Q2M Tar. Rozpuszcza on lepkie osady takie jak smoła drogowa, soki z drzew i pozostałości po owadach i pozwala na ich swobodne spłukanie bez konieczności szorowania lakieru.
Lepkie osady ze swej natury szybko wiążą się z podłożem, zwłaszcza jeśli nie zostały zabezpieczone uszczelniaczem lub woskiem. Pokusą jest pocieranie ich rękawicą podczas mycia, ale to właśnie takie działanie powoduje uszkodzenia lakieru. O wiele lepiej jest użyć produktu, który rozpuści zanieczyszczenia, umożliwiając ich bezpieczne spłukanie. - Derek Ginger, Master Detailer, UDS
Następnie Evora została wstępnie umyta przy użyciu Ultimate Snow Foam, wysoko pieniącego, bezdotykowego środka czyszczącego, który usuwa cząsteczki brudu i żwiru z powierzchni pojazdu, umożliwiając ich spłukanie bez użycia rękawicy myjącej. Pomaga to uniknąć powstawania uszkodzeń lakieru spowodowanych efektem "wash swirl". Piana Ultimate Snow Foam wnika w trudno dostępne miejsca; jest to szczególnie przydatne w przypadku samochodów z zagłębionymi i zaokrąglonymi liniami nadwozia.
Na koniec Evora została umyta przy użyciu metody dwóch wiader, dwustronnej rękawicy do mycia Ulti-Mitt z merynosów oraz szamponu GYEON Q2M Bathe. Szampon ten jest czystym środkiem czyszczącym, który delikatnie usuwa brud i osad drogowy, nie nadając lakierowi śliskości. Szampon został spłukany zanim filtr Aqua Gleam De-ionising Water został podłączony do węża, aby dać samochodowi ostatnie płukanie czystą wodą. Następnie samochód został osuszony i przeniesiony do studia detailingowego, gdzie lakier został poddany inspekcji w świetle o wysokim natężeniu.
Skazy były widoczne na lakierze nawet w świetle dziennym, ale gdy tylko przyłożyłem do niego pistolet 3M Sun Gun, ślady szlifowania DA wyskoczyły na wierzch. Widać było to, co detailerzy nazywają "świńskim ogonem", czyli niezliczone, koncentrycznie zorientowane, zakrzywione linie na całej długości boku, w poprzek maski i nad dachem. Mogłem zrozumieć, dlaczego klient tak bardzo chciał je usunąć; były wszędzie i naprawdę psuły cały wygląd samochodu". - Derek Ginger, Master Detailer, UDS.
Oprócz śladów po pig-tailach były też typowe dla mycia uszkodzenia typu swirl, również widoczne przy intensywnym oświetleniu.
Lakier na Evorze był naprawdę dość miękki, ale uszkodzenia były rozległe. Zdecydowałem się użyć systemu RUPES UHS One-Step, aby skorygować uszkodzenia - jest to bardzo skuteczna kombinacja, która nie pozostawia żadnych nieporządanych pozostałości do czyszczenia. Wszystko zadziałało jak należy. - Derek Ginger, Master Detailer, UDS
Do ochrony lakieru użyto nowego naturalnego wosku, który jest obecnie oceniany przez UF.
UF jest często proszona o przetestowanie produktów do celów badawczo-rozwojowych. Klient bardzo chętnie zgłosił swoją Evorę do przetestowania hybrydowego wosku carnauba, zwłaszcza że wysoka zawartość carnauby znacznie wzmacnia blask lakieru o ciepłym kolorze. - Jez Gilman, Dyrektor Zarządzający, UF
Ten konkretny wosk nakłada się bardzo łatwo za pomocą piankowego aplikatora do wosku. Pracowałem nad jednym panelem naraz i pozwoliłem woskowi utwardzić się przez kilka minut przed wypolerowaniem. Dopiero gdy zostawiłem go na nieco dłużej, usunięcie wosku wymagało nieco więcej wysiłku, ale połysk, jaki po sobie pozostawił, był niezwykły. - Derek Ginger, Master Detailer, UDS
Wosk wyraźnie wykazuje również doskonałe właściwości hydrofobowe, powodując, że woda zbiera się w kulki. Kuleczki te łatwo się rozwiewają, a na drodze przenoszą brud i zanieczyszczenia, dzięki czemu powierzchnia lakieru pozostaje dłużej czysta.
Szyby zostały wyczyszczone do połysku przy użyciu środka POLISHANGEL Cristal. Koła zostały zabezpieczone woskiem do kół POLISHANGEL Supersport PTFE, aby zapobiec przyleganiu brudu, pyłu hamulcowego i smoły do powierzchni. Opony zostały zabezpieczone POLISHANGEL Honey, dressingiem do opon bez zawiesin, który pozostawia naturalny połysk.
Efekt końcowy był absolutnie oszałamiający, a klient był bardzo zadowolony.
Nie mogłem uwierzyć, jak oszałamiający wyglądał, kiedy go odebrałem, to był prawie inny samochód. Połysk na lakierze był niesamowity, nigdy nie widziałem takiego odbicia światła. Jestem pewien, że Evora będzie ozdobą wystawy w ten weekend, a pasażerowie będą ustawiać się w kolejce na przejażdżkę - a wszystko to w naprawdę szczytnym celu". - Tom, właściciel Evory