Celebracja kultowego Audi quattro

Udostępnij:

Udostępnij Facebook Twitter

Audi quattro, jeden z najbardziej kultowych modeli, który uświetnił zarówno drogi jak i rajdy, zostanie uczczony podczas London Classic Car Show z okazji 40-lecia istnienia.

Specjalnie przygotowana wystawa najlepszych egzemplarzy Audi quattro zostanie zaprezentowana podczas imprezy, która odbędzie się w dniach 20-23 lutego w londyńskiej Olympii.

Wprowadzone na rynek w 1980 roku na Genewskim Salonie Samochodowym, Audi quattro wprowadziło rewolucyjny system stałego napędu na wszystkie koła, który szybko ugruntował reputację marki jako inżynierskiego tour de force.

Odmieniło ono świat rajdów samochodowych, zdobywając tytuły konstruktorów w Rajdowych Mistrzostwach Świata w 1982 i 1984 roku oraz pomagając Hannu Mikkola i Stigowi Blomqvistowi w zdobyciu tytułów kierowców w 1983 i 1984 roku.

Pierwotnie miał to być model niskonakładowy, ale zapotrzebowanie rynku było tak duże, że rozpoczęto jego pełnowymiarową produkcję przez 11 lat, w wyniku której wyprodukowano 11 452 samochody przed zakończeniem produkcji w 1991 roku.

Na London Classic Car Show zaprezentowanych zostanie pięć cenionych modeli quattro, które stanowią część "Cherished Fleet" historycznych modeli Audi UK.

"Audi quattro zajmuje szczególne miejsce w historii marki Audi - mówi Alex Fisk, menedżer ds. cyfrowego PR Audi UK.

Dyrektor imprezy London Classic Car Show, Bas Bungish, dodaje: "Niewiele samochodów jest tak kultowych jak Audi quattro. Mimo, że był produkowany w stosunkowo niewielkich ilościach, wywarł ogromny wpływ na rynek motoryzacyjny i pozostawił jeszcze większe wrażenie na miłośnikach samochodów."

Odwiedzający London Classic Car Show będą mieli możliwość obejrzenia i zakupu pożądanych samochodów od najbardziej prestiżowych dealerów samochodów klasycznych w branży, jak również obejrzenia starannie dobranych elementów, które celebrują niektóre z najbardziej egzotycznych i wykwintnych marek na przestrzeni dziesięcioleci.

Do najważniejszych atrakcji należą Porsche 962C Jochena Massa z 1987 r. oraz Maserati 250F należące do Sir Stirlinga Mossa, w którym wygrał on GP Monako w 1956 r.

Redakcja "Polskie Szkoły Jazdy".

- polskieszkolyjazdy.pl

Warte uwagi

Mercedes-AMG SLC 43 - wysokowydajna ochrona...

Mercedes ponownie przemyślał oznaczenia modeli i w połowie życia facelift ćwiczenia, teraz zastąpił SLK z SLC. Wraz ze zmianą nazwy, zniknął również wolnossący silnik V8, który można...