Podkreślanie eleganckich linii 'ledwie zielonego' Astona Martina Rapide

Udostępnij:

Aston Martin Rapide jest prawdopodobnie jednym z najpiękniejszych samochodów sportowych o wysokich osiągach, jakie kiedykolwiek powstały. Gładkie linie i płynne krzywizny, niezaprzeczalna prezencja Rapide'a jest wspierana przez silnik 5.9L V12. Ten potwór wytwarza moc 470 KM, moment obrotowy 443 lbf-ft (601 N-m) i zapewnia prędkość maksymalną nieco ponad 188 mph, wciskając Cię w fotel i przyspieszając od 0 do 62 mph w 5,3 sekundy. A co więcej, brzmi przy tym nadzwyczajnie!

aston martin

Właściciel tego Rapide'a chciał odrestaurować lakier "Hardly Green", ponieważ lata mycia i regularnej jazdy zebrały swoje żniwo. Tak więc Rapide został zarezerwowany w studiu detailingu UF's Brands Hatch, aby uzyskać poprawę połysku, obróbkę silnika i ochronę felg aluminiowych.

Kiedy niezabezpieczone samochody są używane regularnie, dość łatwo o zawirowania i ślady na lakierze. Dzieje się tak zazwyczaj w wyniku złej lub pospiesznej techniki mycia: jeśli powierzchnie nie są odkażone przed myciem rękawicą do mycia, żwir i brud są wcierane w lakier tam i z powrotem, nieuchronnie powodując ślady. Najskuteczniejszym sposobem zapobiegania temu zjawisku jest zabezpieczenie samochodu od początku wysokiej jakości lakierem, a następnie zastosowanie bezdotykowych procesów odkażania przed myciem głównym. W przeciwnym razie kolejne swirle powodują matowienie lakieru, który następnie wymaga polerowania maszynowego, aby przywrócić mu pierwotny wygląd. - Derek Ginger, Master Detailer, UF Detailing Studio

Na początek Rapide został oczyszczony z zanieczyszczeń pyłem hamulcowym. Podczas hamowania maleńkie, gorące cząsteczki klocków hamulcowych rozdrabniają się, rozpraszają i przywierają do najbliższej powierzchni. Wystawienie na działanie powietrza i wody może spowodować utlenianie się tych cząsteczek, a w konsekwencji naruszenie powłoki lakierniczej. Pozostawione na miejscu mogą powodować trwałe wżery, dlatego powierzchnie powinny być regularnie oczyszczane za pomocą środka usuwającego zanieczyszczenia żelazem, aby je wyeliminować. W tym przypadku, Bilt-Hamber Korrosol został rozpylony na karoserię i koła. Korrosol zawiera aktywny składnik, który w kontakcie z cząsteczkami żelaza zmienia kolor, powoduje ich kurczenie się i zrywanie wiązań z podłożem. Cząsteczki te można następnie bezpiecznie spłukać.

Rapide został podniesiony za pomocą podnośnika wózkowego, aby umożliwić dokładne czyszczenie pod nadkolami. Koła zostały następnie oczyszczone przy użyciu Bilt-Hamber Auto-Wheel and Wheel Woolies. Te szczotki o długich rączkach pasują przez szprychy ze stopu, umożliwiając dokładne wyczyszczenie felg z przodu i z tyłu.

Koła zostały następnie spłukane myjką ciśnieniową Kranzle K-1152 TST, aby upewnić się, że wszystkie ślady brudu i preparatu do czyszczenia kół zostały usunięte.

Następnie Rapide został odtłuszczony w celu usunięcia odprysków oleju napędowego, osadów olejowych i innych zabrudzeń drogowych. Szczególną uwagę zwrócono na maskę, bagażnik i zamki drzwi, komorę silnika i korek benzyny - naturalne pułapki gromadzenia się tłustego brudu.

We wnęce silnika widoczne były ślady opadów i plamy po twardej wodzie.

Aby usunąć osad, zastosowano środek Bilt-Hamber Surfex HD, a plamy wodne potraktowano środkiem do usuwania plam wodnych z kolekcji Kamikaze. Rozpuszcza to nieestetyczne kredowe ślady i pozwala na ich łatwe spłukanie.

Ostatnim etapem procesu dekontaminacji było nałożenie piany Ultimate Snow Foam. Gęsta, bogata piana przylega nawet do pionowych powierzchni i usuwa większe cząstki brudu i żwiru, zamykając je w pianie, którą następnie można łatwo spłukać. Druga warstwa Ultimate Snow Foam została użyta jako smar dla młynka do gliny. Ściernica ta ścina resztki przyklejonych zanieczyszczeń, pozostawiając powierzchnię gładką jak szkło.

Po spłukaniu piany, Rapide został poddany dokładnemu myciu o neutralnym ph przy użyciu dwóch wiader, Nanolex Pure i dwustronnej maty do mycia Merino Ulti-Mitt. Po ponownym spłukaniu, do węża podłączony został filtr Aqua Gleam De-ionising Water Filter, który umożliwił ostateczne opłukanie samochodu czystą wodą. Po osuszeniu miękką mikrofibrą, Rapide został wprowadzony do studia detailingowego, gdzie przy intensywnym oświetleniu dokonano inspekcji lakieru, aby lepiej ocenić jego stan.

Przed polerowaniem maszynowym należy najpierw ocenić stan lakieru. Specjalistyczne oświetlenie uwidacznia skazy na lakierze bezbarwnym, które w innych warunkach mogą być trudne do zauważenia, szczególnie na jasnych kolorach, takich jak ten bladozielony. Oprócz kontroli wzrokowej, do oceny grubości lakieru na każdym panelu używany jest miernik grubości lakieru. Proces polerowania maszynowego usuwa uszkodzone górne warstwy, dlatego ważne jest, aby wiedzieć, z jaką ilością lakieru mamy do czynienia. - Derek Ginger, Master Detailer, UF Detailing Studio

W tym przypadku lakier bezbarwny miał wiele śladów zawirowań spowodowanych zmywaniem, połączonych w niektórych miejscach z przypadkowymi głębokimi rysami (RDS). Do usunięcia tych skaz użyto polerki orbitalnej RUPES Duetto z padem Koch-Chemie Medium Hard Polishing Pad i pastą Menzerna Medium Cut Polish 2200.

Lakier (lakier bezbarwny) był pośredni, dlatego też nie było konieczne użycie wysoce ściernych padów i mieszanek. Korzystne jest polerowanie maszynowe przy użyciu jak najmniejszej kombinacji ściernej, aby zapobiec powstawaniu hologramów i uniknąć usuwania niepotrzebnych ilości ochronnego lakieru bezbarwnego. - Derek Ginger, Master Detailer, UF Detailing Studio

Po korekcie, proces uszlachetniania został przeprowadzony przy użyciu polerki obrotowej FLEX PE14-2, padu polerskiego 3M PERFECT-IT III High Gloss Black oraz Menzerna Super Finish Plus 3800, aby pozostawić lakier błyszczący i bez skaz.

Aby zabezpieczyć wykończenie, wybrano Kamikaze Collection ENREI. ENREI jest dwustopniowym uszczelniaczem, dostępnym jako usługa tylko dla certyfikowanych detailerów Kamikaze Collection, wykorzystującym najnowszą technologię w celu zapewnienia wyjątkowego poziomu połysku i długotrwałej ochrony.

Jego długowieczność wynika z silnych wiązań chemicznych, jakie tworzy z lakierem. Pierwsza warstwa działa jak podkład, skutecznie zwiększając powierzchnię, aby umożliwić drugiej warstwie utworzenie większej liczby silnych wiązań chemicznych. Jego struktura molekularna ściśle przylega do siebie, zapobiegając powstawaniu plam wodnych, co jest częstym problemem w przypadku wielu uszczelniaczy ceramicznych. Wysoce hydrofobowa natura ENREI odpycha wodę i brud, utrzymując powierzchnie w czystości na dłużej i wydobywając olśniewający, cukierkowy połysk nawet na jasnych kolorach lakieru. Nic więc dziwnego, że Kamikaze Collection nazywa ENREI "arcydziełem" w swojej ofercie.

Aby zabezpieczyć felgi, zastosowano Gtechniq C5 Alloy Wheel Armour. C5 to oparty na nanotechnologii uszczelniacz, który tworzy wiązanie z powierzchnią felg. Z natury twardy, C5 zapewnia odporną na wysoką temperaturę barierę, która odpycha wodę, brud, zanieczyszczenia drogowe i co ważne, hamuje gromadzenie się szkodliwego pyłu hamulcowego. Zabezpieczone felgi dłużej zachowują czystość i nie wymagają stosowania ostrych środków chemicznych do mycia, ponieważ zanieczyszczenia są o wiele łatwiejsze do usunięcia. Opony zostały pokryte warstwą środka Gtechniq T2 Tyre Dressing, aby nadać im naturalny, satynowy połysk.

Szyby zostały oczyszczone wewnątrz i na zewnątrz, a następnie powierzchnie zewnętrzne zostały zabezpieczone środkiem Gtechniq G1 ClearVision Smart Glass. Po utwardzeniu, zabezpieczone szkło jest hydrofobowe, dzięki czemu woda deszczowa spływa po nim nawet podczas jazdy z relatywnie niską prędkością. Ponadto śnieg i lód nie mogą skutecznie przylegać do powłoki, co znacznie ułatwia wczesne ruszanie w mroźne zimowe poranki.

Końcówki układu wydechowego zostały oczyszczone i zabezpieczone przy użyciu preparatu Britemax Metal Twins. Dzięki temu emisja sadzy nie przylega do metalu, a mycie konserwacyjne jest łatwiejsze.

W pełni odrestaurowany i ostatecznie zabezpieczony, Hardly Green lakier Rapide'a wyglądał absolutnie olśniewająco - idealne uzupełnienie eleganckich linii i konturów. Ten Rapide z pewnością będzie przyciągał wzrok przez wiele lat!

Redakcja "Polskie Szkoły Jazdy".

- polskieszkolyjazdy.pl