Chemia to określenie, którego specjaliści z branży samochodowej używają do nazywania kosmetyków służących do pielęgnacji wszelkiego rodzaju samochodów. Wyróżnia się tutaj wiele grup i podgrup chemii samochodowej, takich jak chociażby płyny eksploatacyjne czy preparaty czyszczące. Wśród takich produktów znajdują się również propozycje przeznaczone wyłącznie do stosowania w warunkach zimowych, pomagające w poradzeniu sobie w tej niekorzystnej dla kierowcy i samochodu sytuacji.

Zima jest szczególnie trudnym czasem dla kierowców i nawet osoby, które nie są nadzwyczajnymi maniakami motoryzacji, powinny szczególnie zadbać w tym czasie o swoje samochody wychodząc z założenia, że "lepiej zapobiegać niż leczyć", w tym przypadku lepiej konserwować niżeli naprawiać. Komfort płynący z korzystania z samochodu powinien być w ziemie dla nas jeszcze ważniejszy. Zabezpieczenie się przed negatywnymi skutkami zimnej pory roku nie jest na szczęście bardzo trudne ani kosztowne.

Zabezpieczenie uszczelek

Kiedy temperatura szybko spada i jest mokro, może dojść do oblodzenia uszczelek. Efektem tego jest nieraz konieczność dostawania się do pojazdu przez bagażnik, ponieważ wszystkie drzwi są kompletnie zamarznięte. Negatywnego wpływu zimy na uszczelki nie da się uniknąć, ale można zrobić coś, by nie szarpać się z drzwiami i nie spowodować dodatkowych problemów. Prawidłowe zakonserwowanie uszczelek trwa tylko kwadrans i kosztuje kilkanaście złotych.

Uszczelki muszą być suche i czyste. Sama substancja ochronna jest smarowidłem, które trzeba nałożyć w sposób właściwy dla formy, jaką kupiliśmy. Jest to bardzo proste za każdym razem. Trzeba jedynie być dokładnym.

Smary do zamków

Ogromnym problemem w ziemie jest zamarzanie zamków. Centralne zamki są w stanie zrobić to za nas, ale nie zawsze będziemy mieli możliwość skorzystania z nich. Akumulator na mrozie może paść i nie wszystkie samochody w ogóle zamek centralny posiadają. Bez niego wielkim problemem może być nawet czasami włożenie kluczyka do zamka. Ważne jest, by stosować do tego specjalnych produktów samochodowych, a nie na przykład olejów typu WD-40, których podstawowym zadaniem jest czyszczenie powierzchni smarowanych. Po użyciu takiego środka należy ponownie nasmarować zamek.

Redakcja "Polskie Szkoły Jazdy".

- polskieszkolyjazdy.pl