Mercedes ponownie przemyślał oznaczenia modeli i w połowie życia facelift ćwiczenia, teraz zastąpił SLK z SLC. Wraz ze zmianą nazwy, zniknął również wolnossący silnik V8, który można było znaleźć w SLK55, zastąpiony przez V6 z doładowaniem Biturbo. Chociaż Biturbo i twin-turbo oznaczają podwójny mechanizm turbo, konfiguracja różni się od bardziej powszechnej konfiguracji sekwencyjnej z podwójną turbosprężarką. W przypadku podwójnej turbosprężarki sekwencyjnej, mniejsza turbina jest montowana przed większą. Pomysł polega na tym, że mniejsze turbo rozwija się przy niższym ciśnieniu, dopóki nie zostanie wygenerowany wystarczający przepływ powietrza, aby rozwinąć większe turbo. Takie ustawienie redukuje "turbo lag" - martwy czas pomiędzy żądaniem zwiększonej mocy a jej dostarczeniem. W konfiguracji Mercedes Biturbo, turbiny są umieszczone po obu stronach silnika i każda z nich dostarcza moc tylko do swojej strony silnika. Ponieważ pracują one równolegle do siebie, moc jest dostarczana szybciej i bardziej efektywnie. W Mercedes-AMG SLC 43, 3-litrowy silnik wytwarza moc 362 KM pomiędzy 5500 a 6000 obr/min i dostarcza maksymalny moment obrotowy (420lb ft) od 2000 obr/min do 4200 obr/min. Prędkość maksymalna została ograniczona do 155mph, a 0-62mph zajmuje skromne 4,7 sekundy. SLC 43 jest standardowo wyposażony w system Dynamic Select, pozwalający kierowcy na wybór jednego z pięciu trybów jazdy: Comfort, Sport, Sport+, Eco i Individual. Zestaw hamulcowy to również ulepszenie AMG, układ kierowniczy reagujący na prędkość oraz sportowy układ wydechowy.
Chociaż kształt nadwozia zachowuje zasadniczy wygląd SLK, różne cechy SLC zostały odnowione, przeprojektowane lub podrasowane. Metalowy mechanizm składanego dachu skorzystał na ponownym przemyśleniu i może być teraz rozkładany lub chowany przy prędkości do 25 mil na godzinę. Przednia krata o bardziej stromych kątach uwydatnia strzałkowaty kształt maski silnika, co potęguje wrażenie ruchu, a przedni zderzak ma teraz wydłużone wloty powietrza, które poprawiają chłodzenie silnika. Reflektory przednie mają zintegrowane światła do jazdy dziennej LED i odnowioną grafikę wewnętrzną. Tylny zderzak został przeprojektowany, a grafiki tylnych świateł zostały wykonane w technologii LED. Unikalny dla AMG SLC 43 jest zestaw stylizacyjny (przedni splitter, głębsze progi boczne, tylny spojler i dyfuzor), wraz z 10-ramiennymi, 18-calowymi felgami.
Ten Mercedes-AMG SLC 43 należy do znanego i popularnego brytyjskiego aktora, który doceniając wartość swojego nowego nabytku, od samego początku chciał go odpowiednio zabezpieczyć. Po konsultacji z UF, SLC 43 został zarezerwowany na zabieg New Car Protection Treatment z opcją uszlachetnienia "Gold": Gtechniq Crystal Serum Black.
Gtechniq Crystal Serum Black to dwuetapowy system, w którym zastosowano najnowsze powłoki oparte na nanotechnologii: Crystal Serum i EXO v3 Ultra Durable Hydrophobic Coating. Choć nakładana jako pojedyncza warstwa, Crystal Serum zapewnia wyjątkowo trwałą, odporną na zawirowania barierę, utwardzając się jako dwie warstwy składowe: dolna warstwa utwardza się do twardości około 7H (w ołówkowej skali twardości). Nadaje to powłoce elastyczność. Górna warstwa utwardza się znacznie mocniej, do około 9H. Połączenie twardości i elastyczności pozwala powłoce na lepszą odporność na swirls - główną przyczynę zmęczonego i matowego wyglądu lakieru. Aby zwiększyć połysk i hydrofobowość, nakładana jest warstwa nowej powłoki EXO v3 Ultra Durable Hydrophobic Coating firmy Gtechniq. Formuła oparta na składnikach organicznych, EXO v3 utwardza się mocniej (niż formuły hybrydowe lub nieorganiczne) i posiada niezwykłą zdolność zapobiegania powstawaniu plam wodnych. Połączenie Crystal Serum z EXO v3, zapewnia olśniewający połysk i powierzchnię odpychającą wodę, brud i olej, praktycznie odporną na skrajne wartości pH. Aby osiągnąć maksymalny potencjał, Crystal Serum musi być nakładane w ściśle kontrolowanych warunkach środowiskowych, dlatego też powłoka ta jest dostępna jako usługa wyłącznie u autoryzowanych detailerów Gtechniq. Raz zastosowana powłoka jest objęta gwarancją producenta przez siedem lat!
Samochód został dostarczony na lawecie do UF's Brands Hatch Detailing Studio bezpośrednio od dealera, więc nadal posiadał znaki identyfikacyjne i folie transportowe.
Zanim lakier będzie mógł zostać zabezpieczony, musi zostać najpierw dokładnie odkażony i oczyszczony. Procesy dekontaminacji obejmują więc oczyszczanie z cząstek żelaza, pozostałości olejów, elementów organicznych pochodzących ze środowiska, takich jak ptasie odchody i soki z drzew oraz elementów nieorganicznych, takich jak smoła drogowa. Do każdego rodzaju zanieczyszczeń przeznaczony jest produkt, który zwalcza je metodami bezkontaktowymi, dzięki czemu lepiej chroni lakier przed powstawaniem śladów i zawirowań.
Główną przyczyną utraty połysku i matowienia lakieru z upływem czasu są ślady po zawirowaniach, z których większość powstaje podczas procesu mycia. Dlatego im więcej zanieczyszczeń można usunąć bez dotykania samochodu, tym lepiej! - Matt Back, UF Detailing Studio
Najpierw na SLC 43 zastosowano Gtechniq W6 Iron & General Fallout Remover. Cząsteczki żelaza przyczepiają się do podłoża, ponieważ zostały starte z klocków hamulcowych podczas hamowania. Na gorąco, szybko się wiążą i samo mycie jest nieskuteczną metodą ich usunięcia. Jeśli zostaną usunięte, ich ostry profil może porysować lakier. Aktywny składnik W7 zmienia kolor w kontakcie z cząsteczkami żelaza i kurczy je, zmuszając do zerwania utworzonego wiązania. Kiedy kolor przestaje się pogłębiać, roztwór i zanieczyszczenia można łatwo spłukać.
Następnie samochód został zabezpieczony przed tłustymi pozostałościami i odpryskami oleju napędowego, które pozostawione na miejscu mogą powodować przebarwienia i zakłócać proces wiązania końcowego uszczelniacza. Gtechniq W5 Citrus All Purpose Cleaner został użyty na karoserii, kołach i nadkolach, aby zapewnić ich dokładne odtłuszczenie.
Powierzchnie zostały oczyszczone z lepkich pozostałości wosku transportowego i osadów smoły przy użyciu Gtechniq W7 Tar & Glue Remover, przeznaczonego do rozpuszczania tego typu klejów. Z pozostałościami po pluskwach rozprawiono się stosując preparat W8 Bug Remover. Na koniec pojazd został wstępnie oczyszczony przy użyciu Ultimate Snow Foam, aby usunąć wszelkie pozostałe większe cząstki brudu i żwiru.
Następnie SLC 43 został umyty przy użyciu metody dwóch wiader, w której do mycia i spłukiwania używa się oddzielnych wiader z osłonami przeciwpyłowymi w dnie. Pomaga to zapobiec ponownemu wprowadzeniu brudu i żwiru na lakier. Zastosowano dwustronną rękawicę do mycia Ulti-Mitt z merynosów, która dzięki miękkiej naturalnej wełnie wymiata brud z paneli i zatrzymuje go głęboko w runie. Wybrano szampon Gtechniq G-Wash, czysty szampon, który spłukuje się bez pozostawiania śladów.
Gdy samochód był już czysty, piana została spłukana, a następnie podłączono do węża filtr wody dejonizującej Aqua Gleam, aby zapewnić końcowe spłukanie czystą wodą. SLC 43 został wniesiony do wnętrza studia, osuszony miękkimi ręcznikami z mikrofibry, a następnie za pomocą dmuchawy powietrza woda została wypchnięta ze wszystkich naturalnych miejsc, w których znajduje się pułapka. Jest to bardzo ważne, ponieważ każda uwolniona później wilgoć będzie przeszkadzać w nakładaniu powłoki.
Stan lakieru został sprawdzony przy użyciu lampy detailingowej SCANGRIP Sunmatch 2. Ta lampa o wysokim natężeniu światła ujawnia zakres wirów i zarysowań lakieru. Ewentualne rysy należy usunąć przed nałożeniem powłoki ochronnej, ponieważ po nałożeniu powłoki ślady zostaną pod nią trwale zaklejone i nie będzie można ich usunąć.
W tym przypadku powłoka lakiernicza była w ogólnie dobrym stanie. Na niewielkim obszarze ptasie wapno zaczęło wżerać się w lakier bezbarwny. Zostało to naprawione przy użyciu Menzerna Heavy Cut Compound 400 i Flexipads Microfibre One Pad na polerce RUPES BigFoot Mini LHR 75E Dual Action. Pozwoliło to na kontrolowany wzrost temperatury, zachęcając lakier bezbarwny do lekkiego pęcznienia, co dało efekt samoregeneracji. Pozostała część lakieru została lekko wypolerowana przy użyciu Menzerna Super Finish Plus 3800 i Flexipads Pro-Detail Hex-Logic Black Finishing Pad z polerką FLEX PE14-2-150 Rotary Machine. Ta kombinacja została również użyta do usunięcia oznaczeń dealerskich na przedniej szybie.
Po oczyszczeniu lakieru, został on przygotowany do nałożenia powłoki za pomocą Gtechniq Panel Wipe, roztworu, który usuwa resztki politury i silikonu, nie pozostawiając nic, co mogłoby zakłócić wiązanie powłoki z lakierem bezbarwnym. Następnie nałożono Crystal Serum.
Po pozostawieniu do utwardzenia w kontrolowanej temperaturze i wilgotności przez około trzy godziny, nałożono warstwę wierzchnią EXO v3. W trakcie utwardzania szkło zostało pokryte powłoką Gtechniq G1 ClearVision Smart Glass. Ta hydrofobowa powłoka odpycha wodę deszczową, śnieg i lód, dzięki czemu jazda staje się łatwiejsza i mniej męcząca podczas złych warunków pogodowych. 10-ramienne felgi aluminiowe zostały zabezpieczone przy użyciu Gtechniq C5 Alloy Wheel Armour. Tworzy on nieprzywierającą barierę, hamując osadzanie się pyłu hamulcowego, odpychając brud, wodę i oleje. Dzięki odporności na ekstremalnie wysokie temperatury, C5 nie spali się, gdy felgi będą gorące. Na koniec, opony zostały zabezpieczone przy użyciu Fireball UK Ultimate Tyre Coating Wax.